We vinden het belangrijk dat elke leerling overeenkomstig de hem door God geschonken gaven kan functioneren en presteren op alle leer- en vormingsgebieden. Dat betekent dat de onderwijsbehoeften van het kind niet uitsluitend gelden op taal- en reken, maar ook op anderen gebieden o.a. op sociaal-emotioneel gebied. Wij zien het als onze christelijke school plicht om kwalitatief goed onderwijs te bieden. Daarbij staat het welbevinden van het kind voorop en daarvoor is een goede, constructieve samenwerking met ouders onmisbaar voor ons.
Onze school heeft een centrale rol in het tegemoetkomen aan de ontwikkelingsbehoeften van kinderen. Wij hebben een SchoolOndersteuningsProfiel (SOP). In dit document is te lezen welke mogelijkheden voor extra ondersteuning onze school kan bieden. Bij het realiseren van de gewenste ondersteuning werkt de school vanuit de uitgangspunten van het handelingsgericht werken (HGW), d.w.z. werkend vanuit mogelijkheden i.p.v. onmogelijkheden. In het belang van het kind is samenwerking en afstemming met ouders en andere deskundigen cruciaal.Vaak kan de ondersteuning zelf georganiseerd en geboden worden, door onze school.
Het Ondersteuningsteam zet in op nauwe samenwerking tussen leerkracht, ouders, ib-er en relevante disciplines. Door vroegtijdig te signaleren en te handelen, proberen wij probleem-escalatie te voorkomen en op deze manier preventief te handelen en indien nodig curatief. Het welbevinden van het kind, de leerkracht en de ouders staan hierbij centraal.